Czy można przetransportować maszyny rolnicze w nocy?

Czy można przetransportować maszyny rolnicze w nocy? czyli transport maszyn rolniczych niedogodności jest wybór odpowiedniego wykonawcy. Nie sposób przecież ukryć, że tego rodzaju przesyłka nie może być obsługiwana przez niedoświadczone osoby. Przewożenie maszyn, które nierzadko warte s

Dodane: 28-10-2020 15:09
Czy można przetransportować maszyny rolnicze w nocy?

Czy transport maszyn zawsze musi wiązać

transport maszyn rolniczych
transport maszyn rolniczych

Czy transport maszyn zawsze musi wiązać się z wieloma trudnościami? Jak się okazuje absolutnie nie, a kluczem do uniknięcia wszelkich niedogodności jest wybór odpowiedniego wykonawcy. Nie sposób przecież ukryć, że tego rodzaju przesyłka nie może być obsługiwana przez niedoświadczone osoby. Przewożenie maszyn, które nierzadko warte są nawet kilkaset tysięcy złotych wiąże się ze sporą odpowiedzialnością i ryzykiem, dlatego przewożący musi mieć fachową wiedzę na ten temat. Nie wystarczy, że będzie on znał podstawowe pojęcia typu czym jest transport ciężki czy też jak trafić w dane miejsce. Te zagadnienia są ważne, lecz najistotniejsze to znać zasady, którymi wiąże się szeroko rozumiany transport ponadgabarytowy. Kiedy więc szukamy firmy realizującej takie zadania, to dla własnego bezpieczeństwa i spokoju ducha zaangażujmy doświadczony podmiot. Oczywiście tacy specjaliści mogą kosztować nieco drożej, lecz bezpieczeństwo przewożonego towaru jest bezcenne. Przekonał się o tym każdy kto przeżył uszkodzenie drogiej maszyny w czasie transportu.


Dzięki nim możliwy jest legalny transport

Istnienie transportu ponadgabarytowego często okazuje się koniecznością. Transport maszyn i innych niezwykle ciężkich materiałów jest niekiedy niemożliwy bez przekraczania dopuszczalnych norm wagi ładunku przewożonego przez dany pojazd. Jednak, jako że transport ciężki tego wymaga przewidziane zostały pewne możliwości uzyskania zezwolenia na transport ponadgabarytowy. Dzięki nim możliwy jest legalny transport towarów ważących więcej niż maksymalna dopuszczalna masa ładunku zapisana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Nie ulega wątpliwości, że transport ponadgabarytowy nie zyskał możliwości częściowego zalegalizowania bez powodu. Jest to krok w stronę unormowania transportu ciężkiego i ułatwienia przenoszenia ciężkich ładunków, do którego w innym przypadku konieczne były by znacznie droższe, wyspecjalizowane pojazdy. Nie oznacza to jednak, że transport tego typu, wyparł nielegalne przekraczanie norm. Niestety niektórzy właściciele, często z niewiedzy dalej nie rejestrują swoich pojazdów do transportu ponadgabarytowego.


Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego

Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. W związku z tym jest on regulowany przez liczne przepisy prawne i zawsze poprzedzony wydaniem specjalnych zezwoleń.
Pierwszym aspektem bezpieczeństwa, jeśli chodzi o transport ciężki, jest zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Dlatego też naczepy zawsze wyposażone są w specjalistyczne elementy, które gwarantują, że ładunek nie zsunie się na drogę podczas jazdy. Drugim aspektem jest zaplanowanie trasy. Nie można bowiem dopuścić do sytuacji, że droga nie będzie w stanie udźwignąć ciężaru. Jeśli jej nośność jest zbyt mała, nie może zostać włączona do wyznaczonej trasy. Trzecim aspektem jest tak zwany pilotaż. Transport maszyn, czy innych ponadgabarytowych elementów wymaga często specjalnego zabezpieczenia.
Jeśli w każdym z tych aspektów zostaną zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa, transport doskonale spełni swoją rolę. Pozwoli dostarczyć ładunek, nie powodując przy tym żadnych strat,


Mogą one obejmować obciążenie osi wysokość

W transporcie drogowym ładunek ponadgabarytowy lub ładunek z nadwagą to ładunek, który przekracza standardowe lub zwykłe prawne ograniczenia wielkości lub wagi, które ciężarówka może przewozić na określonej części drogi, autostrady lub innej infrastruktury transportowej, takiej jak fracht lotniczy lub fracht wodny. W Europie można go określić jako transport specjalny lub transport ciężki i transport ponadgabarytowy. Może wystąpić obciążenie graniczne na oś. Jednak obciążenie, które przekracza limity na oś, ale nie ogólne limity masy, jest uważane za nadwagę. Przykłady ładunków ponadgabarytowych i przeciążonych obejmują transport maszyn budowlanych takich jak dźwigi, ładowacze czołowe, koparki podsiębierne i tym podobne, gotowe domy, kontenery, elementy konstrukcyjne jak belki mostowe, generatory, pędniki wiatraków, stopnie rakietowe, sprzęt przemysłowy. W określonym kraju drogi są budowane w sposób, który umożliwia pojazdowi o wymiarach mieszczących się w standardowych granicach prawnych bezpieczne (choć niekoniecznie łatwe) prowadzenie i skręcanie. Drogi, na których nie są dozwolone duże pojazdy, mogą być oznaczone znakami drogowymi. Mogą one obejmować obciążenie osi, wysokość, szerokość lub ograniczenia długości całkowitej.